spela i TFF
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Tyresö FF

Välkomna till U17
💛 GANAR GANAR Y VOLVER A GANAR - WIN, WIN AND WIN AGAIN ♥️

Välkommen till U17:s hemsida

 

Här på vår hemsida informerar vi löpande om nyheter, träningstider, matcher/cuper och annat nyttigt och kul som gäller vårt fotbollslag.

 

Ni som är intresserade av att spela träningsmatch mot oss är välkomna att ta kontakt med någon av våra tränare eller lagledare. Vi nås på dom nummer och mailadresser som visas under "Kontakt".

Rotationsträning
2022-03-02 15:55

Syfte och mål med rotationsträning

Rotationsträning är ett bra verktyg som gör det möjligt för hög-motiverade spelare som ligger längre fram i sin utveckling att få ytterligare en möjlighet till utmaning och stimulans i sin fotbollsutbildning. Det främjar samarbetet inom lagen i Tyresö FF och på det viset förstärker sammanhållningen mellan lagen och åldersgrupperna. Spelarna får möjligheten att träffar andra spelare och tränare och att få testa på en annan utvecklingsmiljö "höra en ny röst”. Tyresö FF vill behålla spelare som fortsätter spela fotboll så länge som möjligt i föreningen.

 

Kriterier för att vara aktuell till rotationsträning

  1. Spelarna ska ha tillräckligt hög kompetens för att pröva "nästa steg". Rätt kunskapsnivå (Fastställs av huvudtränaren).
  2. Spelarna ska ha en hög träningsnärvaro i sin befintliga träningsgrupp och god disciplin i sitt ordinarie lag.
  3. Spelarna ska ha en egen vilja och motivation till rotationsträningen. Det behöver inte alltid vara de som i nuläget kommit längst i sin fotbollsutveckling. Flera kan testa på.

 

Riktlinjer för rotationsträning

1. Beslut ska alltid fattas i samråd mellan Sportchef, tränarna i U16, U17, U19 och spelare.

  1. Viktigt att ha en god kommunikationsplan mellan berörda tränare och spelare.
  2. Rotationsperioden pågår i två veckor tid om inget annat upplägg är överenskommet mellan tränare och spelare.
  3. Ett pass rotationsträning ersätter ett träningspass med det ordinarie laget osv. Detta för att minimera risken för överbelastning av spelare.
  4. Rotationsträning följs upp av sportchef och tränaren i respektive lag.
Råd och vård för idrottsskador
2020-06-01 13:36

Hej,

Med koppling til Niclas tidigare utskick gällande skador vill vi passa på att påminna er alla om att som aktiv fotbollsspelare i en förening som ingår i Svenska Fotbollförbundet är  man försäkrad genom Folksam och har tillgång till gratistjänsten Råd och vård för idrottsskador.

 

Dit kan du ringa och få professionell vägledning och hjälp vid skador i samband med träning eller match. Bra att lägga in telefonumret i telefonen redan nu!

 

Råd och Vård för idrottsskador

Vi hjälper dig att bedöma, behandla och anmäla idrottsskador.

020 - 44 11 11

radochvard@aleris.se

 

Här kan ni läsa mer om Råd och vård och vad som ingår:

https://www.svenskfotboll.se/svff/spelklar/information-spelklar/

https://www.folksam.se/forsakringar/idrottsforsakring/rad-och-vard-for-idrottsskador

Rehab under ordinarie träning
2020-06-01 11:50

Det är en del spelare som är skadade för tillfället.

Ett tips är att ändå komma ner på träning och köra rehabövningar under tiden. 

På så sätt kan vi hjälpa till med övningar samt att det är lättare att man faktiskt gör de övningar som ska göras. En annan fördel är att man håller kontakten med lagkamraterna och tränarna. 

 

Väl mött för de som kan ikväll!

 

/Tränarna

Inställd träning torsdag 21/5
2020-05-21 13:44

Ingen träning idag pga match i Älvsjö!

Observera utebliven träning idag alltså.

// Ledarna 

Bli snabbare?
2020-05-11 17:26

På en av matcherna i helgen fick jag frågan om hur man kunde bli snabbare för att kunna vinna löpningarna. Vi har tidigare tränat på korta intervaller (tvärs fotbollsplanen 4 - 8 stycken med kort vila på ca 10 sekunder). Den här träningen syftar till att förbättra syreupptagningen. 

 

När man har forskat runt högintensiv intervallträning (HIIT) upp till 90% av maxpuls och smålagsspel visar det sig att HIIT är marginellt bättre. Att vi sysslat med HIIT under försäsong har haft sina skäl, men just nu kanske smålagsspel är att föredra då det även ger andra vinster. 

 

Däremot behöver vi ju toppa med lite muskelstyrka i ben och bål. Här kan det finnas saker att vinna på. Av den anledningen letade jag lite på YouTube och hittade följande kanal som jag tycker täcker in både skills och träning.

 

Länk till Will John "Goluremi" löpstyrke- och snabbhetsövningar. Vissa av dessa övningar är även nyttiga för att kunna vinna dueller i luften. 

 

Så ni som strävare efter att utvecklas som fotbollsspelare - släpp Fifa-kontrollen ett tag och gör några av övningarna. 

 

Lycka till!/Tränarna

 
Våra sponsorer